Over MHC Lelystad

Hartelijk welkom op de site van MHC Lelystad!

Hier vindt u zoveel mogelijk informatie over onze club, de leden, de diverse commissies en hun vrijwilligers, én natuurlijk de wedstrijden en activiteiten op de club.

MHC Lelystad is opgericht in 1972. Wij zijn een rookvrije hockeyvereniging met vooral veel jeugdspelers, een club waar iedereen kan presteren op zijn of haar hoogst haalbare niveau, maar waar vooral plezier in het spel voorop staat. Sportiviteit, gezelligheid, prestatie en betrokkenheid gaan bij MHC Lelystad hand in hand. Een lidmaatschap bij MHC Lelystad is meer dan hockeyen alleen!

Naast de hockeycompetitie op zaterdag (junioren) en zondag (senioren) organiseren we ook buiten het veld een tal van activiteiten o.a. het familietoernooi, de seizoensopening en de nieuwjaarsreceptie. Zo combineert de vereniging hockeysport met gezelligheid.

De accommodatie is door Sportbedrijf Lelystad wat betreft de velden geheel up-to date gebracht. Er liggen nu twee zand gestrooide kunstgrasvelden en één prachtig waterveld. Door deze verbeteringen kan de hockeyclub verder groeien en inmiddels zit MHC Lelystad op ca. 600 leden.

Met een fraaie accommodatie is een goede basis gelegd voor de verdere ontwikkeling van het hockey zelf. Er wordt continu gewerkt aan de technische ontwikkeling van de club. Met technische opleidingen, bijscholing, clinics e.d. bouwen we aan de verdere ontwikkeling van het technisch kader. De velden zijn in de avonden vrijwel constant bezet voor de vele trainingen. Er wordt gebruik gemaakt van professionele trainingsprogramma’s om constant te werken aan de kwaliteit van die trainingen. Zo werken we met ambitie aan ons hockeyniveau.

Onze vereniging functioneert dankzij de inzet van vele vrijwilligers. Dit zijn niet alleen leden, maar ook een groot aantal ouders zijn achter de schermen actief. U treft ze aan als trainer, coach of scheidsrechter. Daarnaast zijn er ook vele vrijwilligers actief als lid van een commissie of het bestuur.

U zult merken dat we onze site naast de LISA app als belangrijkste communicatiemiddel gebruiken. Mocht u echter iets zoeken dat u niet meteen kunt vinden, mail dan naar de secretaris of rechtstreeks naar één van de verschillende commissies. Wij zullen dan z.s.m. uw vraag beantwoorden.

Rest mij nog u en/of uw kind veel hockeyplezier te wensen!

Namens het bestuur

Tanja de Wit